- Startsida
- Kundservice
- Självservice
- Anmäl byte till standardhämtningsintervall
Anmäl byte till hämtning av restavfall enligt standardintervall
Detta är ett formulär för dig som tidigare ändrat hämtningsintervall för restavfall men nu vill återgå till hämtning enligt standardintervall .
För de kunder som har fastighetsnära insamling av plast- och pappersförpackningar hämtas restavfallet enligt standardintervall om var 6:e vecka.
Från och med hösten 2024 och fram till sommaren 2025 kommer ett nytt insamlingssystem införas i våra kommuner, med det blir hämtningsintervallet förändrat. Nytt hämtningsintervall blir att som standard hämtas restavfallet var 6:e vecka, var 6:e vecka plastförpackningar och var 6:e vecka pappersförpackningar. Kunder som idag har hämtning var 8:e vecka får som standard hämtning var 12:e vecka. Läs mer om det nya insamlingssystemet på dalavattenavfall.se/förpackningsinsamling
Tidsplan införande av nytt insamlingssystem med tillhörande hämtningsintervall
September- november 2024
Införande av system för insamling av plast- och pappersförpackningar i Rättviks kommun
November - december 2024
Införande av system för insamling av plast- och pappersförpackningar i Gagnef kommun.
Januari - mars 2025
Införande av system för insamling av plast- och pappersförpackningar i Leksands kommun.
Mars - april 2025
Införande av system för insamling av plast- och pappersförpackningar i Vansbro kommun.
Övrig information
Bekräftelse på din anmälan och information om hämtningsdagar
En bekräftelse på anmälan kommer att skickas till dig. Hämtningsdagar hittar du i det vanliga sophämtningsschemat.
Gör din beställning
Fält markerade med * är obligatoriska.
Behandling av personuppgifter:
I och med att du skickar formuläret ovan godkänner du att dina personuppgifter lagras i våra datasystem för administration av din anmälan.
Om du vill ha ytterligare information om hur dina personuppgifter används eller om du vill att de ändras, läs mer här.