- Startsida
- Kundservice
- Självservice
- Anmäl nytt avfallsabonnemang
Anmäl nytt avfallsabonnemang
Alla fastigheter där människor bor eller vistas måste ha ett abonnemang för hämtning av mat- och restavfall.
För nybyggda fastigheter och fastigheter där sophämtning saknas
Med hjälp av formuläret nedan kan du som har en nybyggd fastighet eller du som har en fastighet där det i dag saknas sophämtning anmäla att du önskar ett nytt abonnemang.
- Om avfall från företag och verksamheter (sidan öppnas i detta fönster).
- Om sophämtning för villahushåll (sidan öppnas i detta fönster).
Fastighetsägaren ansvarar
Det är endast fastighetsägaren som kan anmäla nytt abonnemang. Som fastighetsägare är du ansvarig för att kommunens föreskrifter om hantering av avfall (sidan öppnas i detta fönster) följs samt för betalning för avfallsabonnemanget.
Om fastigheten byter ägare
Avfallsabonnemang är knutna till fastigheten vilket innebär att du vid ägarbyte tar över det befintliga abonnemanget från tidigare abonnemangsinnehavare. Om fastigheten byter ägare, fyll i detta formulär istället (formuläret öppnas i detta fönster).
Formulär för anmälan av nytt avfallsabonnemang
Fält markerade med * är obligatoriska.
Behandling av personuppgifter:
I och med att du skickar formuläret ovan godkänner du att dina personuppgifter lagras i våra datasystem för administration av din anmälan.