- Startsida
- Kundservice
- SMS anmälan/avanmälan
SMS anmälan/avanmälan
För att du så snabbt som möjligt ska få information från oss vid driftstörningar som till exempel vattenläckor, om dricksvattnet behöver kokas eller inför slamtömning.
Anmäl ditt mobilnummer
Du som har ett oregistrerat kontantkort, har ditt mobilnummer registrerat på din arbetsgivare eller inte är skriven på din fastighet i någon av våra kommuner måste anmäla ditt mobilnummer i formuläret nedan för att få dessa sms.
För dig som har enskilt avlopp
Du som har enskilt avlopp och vill ha sms-avisering och kvittens i samband med slamtömning anmäler också detta här. Läs mer om hur sms-avisering inför slamtömning fungerar, sidan öppnas i detta fönster.
Avanmäl ditt mobilnummer
Om du har fått ett SMS av oss och önskar avanmäla dig från framtida meddelanden så ska du också fylla i mobilnumret i formuläret nedan.
Frågor och svar
Längst ner på sidan hittar du frågor och svar om sms-tjänsten.
Att fylla i formuläret går till så här:
- Skriv in mobilnummer i bild 1.
- En kod skickas till din mobil, skriv in den i formuläret för att fortsätta registreringen.
- Ange postnummer.
- Om din adress finns registrerad visas den nu.
- Tryck på Avregistrera om du inte vill ha framtida SMS.
- Om adressen för din fastighet inte visas och du vill ha SMS-avisering gällande slamtömning eller andra meddelanden så skriver du in den adress det gäller.
Ifall ditt mobilnummer inte är registrerat på den fastigheten du vill ha meddelanden för, är det viktigt att du anger fastighetens adress utöver den adressen som ditt mobilnummer är registrerat på.
Modul för att registrera ditt mobilnummer
Du som har ett oregistrerat kontantkort, har ditt mobilnummer registrerat på din arbetsgivare eller inte är skriven på din fastighet i någon av våra kommuner måste anmäla ditt mobilnummer i formuläret nedan för att få dessa sms.
Behandling av personuppgifter:
I och med att du skickar formuläret ovan godkänner du att dina personuppgifter lagras i våra datasystem för administration av din anmälan.
Om du vill ha ytterligare information om hur dina personuppgifter används eller om du vill att de ändras, läs mer här. Länk till annan webbplats.
Frågor och svar om sms-tjänsten
Hur kan ni ha mitt mobilnummer?
Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatör som har en databas över alla registrerade mobilnummer. Uppgifterna som vi hämtar är samma uppgifter som till exempel Eniro använder. Om du har hemligt nummer är det din teleoperatörs ansvar att inte lämna ut ditt telefonnummer.
Jag har kontantkort - kan jag få sms ändå?
Javisst, anmäl ditt nummer via registreringsfunktionen här ovanför.
Jag har ett fritidshus där inga abonnemang är registrerade på adressen, kan jag få sms ändå?
Javisst, anmäl ditt nummer via registreringsfunktionen här ovanför. Om ditt nummer redan är registrerat på din hemadress kan du lägga till fler adresser för numret. Inställningen gäller endast för denna sms-tjänst och påverkar inget annat.
Jag tycker inte att mina barn behöver få sms från er, hur tar jag bort deras mobilnummer?
Genom registreringsfunktionen här ovanför kan du även välja att ta bort nummer från din adress. Inställningen gäller endast för denna sms-tjänst och påverkar inget annat.
Mitt mobilnummer är registrerat på mitt jobb, vad gör jag då?
Via registreringsfunktionen här ovanför kan du koppla ditt mobilnummer till adressen där du bor. Inställningen gäller endast för denna sms-tjänst och påverkar inget annat.
Kan jag ange samma mobilnummer för flera adresser?
Javisst, anmäl ditt nummer via registreringsfunktionen här ovanför och lägg till de fastigheter det gäller för. Inställningen gäller endast för denna sms-tjänst och påverkar inget annat.
Jag bor i lägenhet och har inga egna soptunnor, varför skickar ni sms om sophämtning till mig?
När vi skickar ut sms gör vi det med hjälp av en karta i vilken vi markerar de områden som berörs av informationen vi vill få ut. Det är svårt att veta vilka fastigheter som är flerfamiljshus och vi har ingen möjlighet att välja bort dessa.
Om du inte vill ta emot sms från oss kan du avanmäla ditt mobilnummer via registreringsfunktionen här ovanför. Observera att det innebär att du inte heller kommer att få sms vid driftstörningar som rör vatten och avlopp, till exempel kokningsrekommendationer eller om vi måste stänga av vattnet vid reparationer.
Det går också bra att kontakta oss via telefon 0247 - 44 100 eller e-post till info@dvaab.se.
Om jag inte vill ta emot fler sms från er?
Om du inte vill ta emot sms från oss kan du anmäla det via registreringsfunktionen här ovanför. Där kan du både lägga till och ta bort nummer från din fastighet.
Det går också bra att kontakta oss via telefon 0247 - 44 100 eller e-post till info@dvaab.se.