Beställ hämtning av grovavfall

Som privatkund har du möjlighet att beställa hämtning av grovavfall vid din fastighet. Det är en tjänst som vi utför vid åtta förutbestämda datum per år. Du betalar en avgift för hämtningen

Innan du gör din beställning

Ta del av vår fullständiga information om grovavfallshämtning (sidan öppnas i ett nytt fönster). Öppnas i nytt fönster. Där hittar du prisuppgifter, vad vi kan och inte kan hämta och övrig praktisk information om tjänsten.

Beställning måste ske senast före klockan 12.00 på fredagen veckan innan du önskar hämtning.


Genom att skriva ditt namn på raden nedan intygar du att du har tagit del av vår fullständiga information om grovavfallshämtning.
Beställning av hämtning av grovavfall i * (obligatorisk)
Beställning av hämtning av grovavfall i





Står på fakturan.

Fastighetens adress * (obligatorisk)
För fastigheten från vilken du önskar få hämtning.
Fastighetens adress



Kunduppgifter
Ange ett telefonnummer där vi kan nå dig dagtid.
Kunduppgifter





Kontrollera att du väljer rätt datum för din kommun. Leksand och Rättvik har hämtning på tisdagar medan Gagnef och Vansbro har hämtning på torsdagar.

Beskriv vilken typ av avfall det är, är det fler än ett kolli - ange denna information för vart och ett av dem.

Bredd och höjd på kolli

Vikt på kolli

Behandling av personuppgifter:

I och med att du skickar formuläret ovan godkänner du att dina personuppgifter lagras i våra datasystem för administration av din anmälan.

Om du vill ha ytterligare information om hur dina personuppgifter används eller om du vill att de ändras, läs mer här.